Reklama billboard
28
Lut

Jednym z najczęściej stosowanych w Polsce przekazów reklamowych jest billboard. Pomimo postępu technologii reklama zewnętrzna bez zmian pozostaje najczęściej wybieraną forma promocji różnorodnych produktów czy usług. Największą zaletą billboardów jest możliwość dotarcia do ogromnej rzeszy odbiorców. Jednak, aby informacja którą chcemy przekazać była dobrze odebrana przez konsumenta podczas projektowania reklamy należy przestrzegać kilku zasad.

  1. Im mniej tym lepiej

Banery reklamowe są najczęściej usytuowane przy ciągach komunikacyjnych np. wjazdy do miast, autostrady. Są to miejsca cechujące się dużym natężeniem ruchu co sprawi, że reklama dotrze do maksymalnej możliwej grupy odbiorców. Jednak w miejscach tych osoby poruszają się z pewną prędkością i nie mają możliwości skupienia wzroku na billboardzie przez dłuższy czas. Dlatego reklama musi być prosta w odbiorze i powinna zawierać możliwie krótkie hasło reklamowe. Tekst zawarty na reklamie nie powinien być dłuższy niż 6 słów.

  1. Główny bohater

Podczas tworzenia należy pamiętać aby w reklamie wykreować jednego bohatera lub zamieścić jeden główny element, który zapadnie w pamięć. Patrząc na billboard przez około 3 sekundy nie odbiorca nie zapamięta wielu prezentowanych elementów. Element dominujący sprawi, że adresat będzie w stanie odtworzyć w myślach prezentowaną treść.

  1. Billboard to nie to samo co folder reklamowy

Reklama zewnętrzna pomaga w budowaniu marki, kreowaniu odpowiedniego wizerunku firmy. Banery są efektywnym medium informacyjnym, warto więc umieścić na nich dane kontaktowe. Jednak należy pamiętać aby wybrać jeden sposób np. adres WWW, tak aby zainteresowany mógł odnaleźć szczegółowe dane.

  1. Kreatywność z umiarem

Projektowanie billboardu nie jest łatwym zadaniem. Wymaga od twórcy kreatywnego podejścia do tematu ale wszystko z umiarem. Wykazanie się zbytnią elokwencją odstraszy potencjalnego konsumenta. Treści należy przekazać w sposób kreatywny, oryginalny ale przede wszystkim zrozumiały.

  1. Odbiór wizualny

Zmysł wzroku jest najważniejszym zmysłem człowieka. Aby reklama zapadła w pamięć odbiorcy musi wywrzeć na nim mocne wrażenie. Odpowiednia grafika czy zdjęcia na pewno bardziej zapadnie w pamięć niż najlepszy tekst.

  1. Częściej znaczy lepiej

Często powtarzana informacja lepiej zapada w pamięć. Podczas planowania kampanii reklamowej należy uwzględnić odpowiednią ilość billboardów tak aby potencjalny klient miał okazję częstego zetknięcia się z reklamą.

Przedstawione powyżej punkty to niewielka część wskazówek na które należy zwrócić uwagę podczas projektowania. Dobrze stworzony billboard zaciekawi odbiorców co wpłynie za zakres swojego oddziaływania.

Kontakt

Jesteś zainteresowany reklamą na Billboardach?
Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami telefonicznie.

ul. Kośnego 13/2
45-056 Opole


Michał Siebert 694-067-278

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z realizacją zapytania ofertowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania.